Friday, August 20, 2010

TEORI REAKTOR ARKA BERSKALA KECIL (IRONMAN)



Reaktor arka berskala kecil adalah satu lagi teori fiksyen sebuah filem iaitu Ironman The Movie, ia dikatakan adalah sumber tenaga bersih dengan pengeluaran tenaga(output) iaitu 3 gigawatt atau 3000 megawatt bersamaan dengan 3 kali kuasa sebuah loji tenaga nuklear bersaiz besar..


Dengan tujuan penciptaan asalnya oleh Tony Stark(watak utama) di dalam sebuah gua setelah diculik oleh lanun padang pasir adalah untuk melindungi jantungnya dari rosak akibat serpihan peluru/bom yang tertanam di dalam dadanya dengan menggunakan tenaga elektromagnet yang terhasil.. Tenaga reaktor arka mini yang terhasil untuk menampung jantungnya dapat bertahan untuk jangka masa hayat sebanyak 5 kali dengan anggaran tidak lebih dari 500 tahun..

5 comments:

Awanz said...

Sekali imbas ada persamaan reaktor mini Ironman dengan GN drive. Prinsip, bentuk dan rekacipta mirip. Kedua-duanya masih teori tapi tak mustahil wujud. Yang mana satu akan lebih power ye? Awanz pilih GN drive hehe

kaymaroo said...

kay pilih arc reactor disebabkan saiznya yg lebih kecil n dgn kuasa output yg d`hasilkn x mustahil utk m`gerak kn sebuah gundam;-)

Awanz said...

Agree to disagree hehe. Iron Man vs Gundam WOW! Boleh jadi movie bro.

Unknown said...

lam knal bro postingnya mantap bro oh ya tukeran link yuk nama blog ane http://jualgame3.blogspot.com/
http://checkandcarry.blogspot.com/
http://www.facebook.com/jualgame?ref=tn_tnmn

lam knal ya thanks ya bro namaane davit

Handyman Las Cruces said...

Greeat blog I enjoyed reading